Magnezij: mineral koji vam je potreban za dobro zdravlje

Magnezij je esencijalni mineral koji pomaže vašem tijelu u pravilnom funkcioniranju na više načina nego što mislite. Ključan je za jake kosti i zube, a također vam pomaže održati dobar tonus mišića i zaštititi vaše srce. Ako niste sigurni treba li vam više magnezija ili samo želite saznati više o ovom važnom esencijalnom mineralu, čitajte dalje kako biste saznali više o prednostima magnezija i kako ga unositi dovoljno u prehrani.

Što je magnezij?

Magnezij je mineral koji je ključan za zdravlje vaših stanica, organa i tkiva. Uključen je u više od 300 biokemijskih reakcija u vašem tijelu. To uključuje pomoć u održavanju normalne funkcije mišića i živaca, održavanje stabilnog srčanog ritma i podršku zdravom imunološkom sustavu. Magnezij također pomaže u održavanju normalnog krvnog tlaka, jakim kostima i uravnoteženoj razini šećera u krvi. Potreban je za proizvodnju energije, sintezu proteina i stvaranje strukturnih komponenti DNA i RNA.

Što ako ga nemam dovoljno?

Nedostatak magnezija može dovesti do simptoma kao što su umor, grčevi u mišićima, tjeskoba i nepravilan rad srca. Uzimanje dovoljne količine magnezija iz prehrambenih izvora najbolji je način za osiguravanje odgovarajućeg unosa, ali neki će ljudi možda trebati uzimati dodatke prehrani kako bi zadovoljili svoje potrebe. Dobri izvori magnezija uključuju zeleno lisnato povrće, orašaste plodove i sjemenke, mahunarke i cjelovite žitarice. Magnezij se nalazi u tamnozelenom lisnatom povrću, grahu, orašastim plodovima, sjemenkama i cjelovitim žitaricama. Također se nalazi u dodacima prehrani i u nekoj obogaćenoj hrani. Ako uzimate dodatke magnezija, svakako odaberite proizvod s oznakom magnezijev citrat ili magnezijev oksid. Ove oblike vaše tijelo lakše apsorbira od drugih oblika magnezija.

Postoje li nuspojave?

Postoji puno načina za naučiti više o magneziju i njegovim dobrobitima za zdravlje. no najbolji način je razgovor s liječnikom ili drugim medicinskim stručnjacima. Osim toga, registrirani dijetetičari i nutricionisti mogu pružiti smjernice o hrani bogatoj magnezijem i kako je uključiti u prehranu. Dostupni su i dodaci magnezija, ali najbolje je razgovarati sa zdravstvenim djelatnikom prije početka bilo kakvog režima dodavanja. Konačno, postoje mnoge knjige i internetski izvori koji pružaju informacije o magneziju i zdravlju.

Koji su znakovi niskog magnezija?

Simptomi niske razine magnezija mogu uključivati ​​mučninu, povraćanje, gubitak apetita, umor, slabost, obamrlost, trnce, grčeve mišića i napadaje. Ako osjetite bilo koji od ovih simptoma, važno je da posjetite svog liječnika kako biste napravili krvni test kako biste provjerili razinu magnezija.

Namirnice koje su bogate magnezijem:

  • Cjelovite žitarice poput zobi, ječma, smeđe riže
  • Mahunarke poput crnog graha i graha
  • Orašasti plodovi poput badema i indijskih oraščića
  • Sjemenke poput sjemenki bundeve i suncokreta
  • Zeleno povrće poput špinata i kelja

Koje bolesti uzrokuje nedostatak magnezija?

Niske razine magnezija mogu uzrokovati niz zdravstvenih problema, uključujući visoki krvni tlak, bolesti srca, dijabetes i osteoporozu. Nedostatak magnezija također je povezan s tjeskobom, depresijom i migrenom. Dok većina ljudi dobiva dovoljno magnezija iz prehrane, određena medicinska stanja mogu uzrokovati niske razine magnezija. To uključuje bolesti bubrega, celijakiju i Crohnovu bolest. Ako imate bilo koje od ovih stanja ili ako uzimate određene lijekove (kao što su diuretici ili antacidi), možda ste izloženi riziku od nedostatka magnezija.

Razgovarajte sa svojim liječnikom o tome trebate li uzimati dodatak prehrani. Važno je imati na umu da je preporučeni dnevni unos magnezija oko 400-420 miligrama dnevno. Previše magnezija u tijelu može dovesti do proljeva, mučnine, grčeva u želucu i ozbiljnijih nuspojava poput gubitka apetita i utrnulosti u rukama i nogama.